Ieder lid vanaf 18 jaar draait bij ons minimaal twee bardiensten per jaar. De bardienst kan je zelf inplannen en je hebt hier tot 1 juli de tijd voor, hierna is de club vrij om jou in te plannen. Hieronder volgt meer informatie over het inplannen van je bardienst. Als je een uitnodiging hebt ontvangen, dan kan je eenvoudig via Mijn.KNLTB.Club een dienst inplannen.
Je gaat naar mijn.knltb.club en kiest voor je eigen vereniging daarna kan je inloggen met de gegevens die je per mail hebt ontvangen.
Je kan ook kiezen voor de "wachtwoord vergeten" functie, als je de mail niet meer hebt.
In het scherm wat opent, zie je de diensten die je vereniging heeft aangemaakt:
- Rood = een dienst waarvoor je je hebt ingeschreven.
- Groen= een dienst die ingevuld is.
- Oranje = een dienst waar nog mensen voor gezocht worden.
Als je een dienst gevonden hebt klik je op de dienst en plan je in door op de knop “Inplannen” te klikken.
De vergunning voor het schenken van alcohol is verlengd.
De schenktijden zijn als volgt:
- Maandag t/m vrijdag van 12:00-23:00
- Zaterdag en zondag van 12:00-22:00
Vanuit gastvrij oogpunt vragen we je om voordat je de bar sluit even bij de aanwezige leden langsloopt en hen vraagt of ze nog iets willen drinken. Dit reken je met de leden af en zet je klaar zodat de andere leden hun sportieve avond nog gezellig af kunnen ronden. Naast de muziekinstallatie hangt een instructie voor het afsluiten van je dienst.
Tevens gelden de volgende ‘spelregels’:
- NIX 18; we verkopen geen alcohol als je jonger bent dan 18 jaar. Wees zo vriendelijk om het de vrijwilligers achter de bar niet moeilijk te maken om het toch te proberen.
- De bardienstmedewerker blijft zoveel mogelijk achter de bar staan . Diegene die géén bardienst heeft, komt zo weinig mogelijk achter de bar en laat zich bedienen door de bardienstmedewerker – ook wel zo leuk voor haar of hem!
- Consumpties die je tijdens de bardienst verbruikt, dienen aangeslagen te worden op de kassa (kies na het product voor de opties betalen, wegboeken, bardienst); ieder product wordt aangeslagen op de kassa, waarbij er 4 mogelijkheden zijn: verkoop, eigen gebruik commissies (elke commissie krijgt een clubpas, met een budget), eigen gebruik bardienst en derving producten (bv flesje cola valt kapot, de verbrande tosti die niet verkocht kan worden of iets dat over de datum is);
- De competitieteams krijgen ook een pas. Hierop worden de consumpties tijdelijk opgeslagen. Aan het einde kan er (gesplitst) worden afgerekend. Bij ingang competitie worden de passen + uitleg verstrekt.;
Mocht je vragen hebben, in de rode klapper staan de telefoonnummers van de mensen van de barcommissie.
Je kunt altijd één van hen bellen. Invalpoule benaderen = afkopen. Kun je je bardienst niet draaien, vragen we je zelf met iemand te ruilen. Geef je dat dan even aan ons door? Als je niet kunt ruilen vragen we je om de bardienst af te kopen. Je geeft dit aan bij de barcommissie en deze stuurt je de verdere instructies. De barcommissie zet dan de invalpoule in om jouw bardienst te draaien.
Hoe werkt dat nou precies, de invalpoule?
We hebben een groepsapp. Als iemand ziet dat hij/zij bardienst heeft en niet kan/wil draaien, biedt hij de bardienst aan via de knop op de website. Dat betekent dat die persoon zijn/haar bardienst afkoopt á €25,- per bardienst. De barcommissie zet de dienst uit bij de invalpoule. Iemand uit de invalpoule die de dienst draait, krijgt daarvoor een vrijwilligers vergoeding van €15. Klinkt dat interessant?
Meld je dan aan voor de invalpoule door een mail te sturen naar [email protected]. We kunnen versterking gebruiken!!